آزمون های جایگزین آزمون آیلتس

۴ بازديد
شرکتـ مهاجـرتی هومان ویـزا
تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

از معتبرترین آزمون های جایگزین آزمون آیلتس می توان، آزمون آیلتس Indicator، تافل، دولینگو و آزمون PTE را نام برد، که مدرک آنها مانند آزمون آیلتس از اعتبار بالایی برخوردار است و مورد پذیرش بسیاری از دانشگاه های معتبر و سازمان ها می باشند.

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS)، یک آزمون زبان انگلیسی بین المللی است که با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می ‌شود و نشان دهنده توانایی افراد در بکارگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در محیط های اجتماعی، کاری و آکادمیک است. آزمون آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می ‌شود.

مدرک آزمون آیلتس مانند آزمون تافل تضمینی از اعتبار زیادی برخوردار است و مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، مراکز علمی، اداره مهاجرت و سازمان های کشورهای مختلف می باشد. برای مهاجرت به کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزیلند داشتن گواهی نامه آیلتس الزامی است و نمره ی این آزمون برای بسیاری از دانشگاه ها، صنایع دولتی و غیره در کشورهایی مانند کانادا، استرالیا، انگلستان و نیوزیلند، ملاک اصلی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افراد است.

آزمون آیلتس برخلاف بسیاری از آزمون های بین المللی در ایران برگزار می شود، در واقع برگزاری آزمون آیلتس در ایران یکی از مهمترین مزایای آیلتس برای داوطلبان ایرانی بشمار می رود.

انواع آزمون آیلتس

آزمون آیلتس براساس اهداف مختلف مهاجرتی در چند نوع ارائه شده است و داوطلبان با توجه به اهداف مهاجرتی خود که ممکن است کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ملحق شدن به خانواده، اخذ اقامت و شهروندی باشد باید در یکی از انواع آزمون آیلتس شرکت کنند و موفق به کسب حداقل نمره قابل قبول شوند.

انواع آزمون آیلتس عبارتند از:

شرکت مهاجرتی هومان ویزا
  • آزمون آیلتس جنرال: آیلتس جنرال مهارت زبان انگلیسی داوطلبان را در زمینه فعالیت های روزمره کاری و اجتماعی مورد ارزیابی قرار می دهد. در واقع سوالات آزمون آیلتس جنرال در خصوص استفاده از زبان انگلیسی در محل کار و موقعیت های اجتماعی است. برای مهاجرت غیرتحصیلی مانند کار و سرمایه گذاری باید در آیلتس جنرال شرکت کنید.
  • آزمون آیلتس آکادمیک:  کسانی که برای کار، تحصیل یا اخذ اقامت و ملحق شدن به خانواده خود قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید برای اثبات مهارت زبان انگلیسی خود در آیلتس آکادمیک شرکت کنید. آزمون آیلتس آکادمیک، توانایی داوطلبان را در استفاده از زبان انگلیسی در مقاطع دانشگاهی مورد ارزیابی و سنجش قرار می دهد و کسب نمره بالا در این آزمون نشان می دهد داوطلب در استفاده از زبان انگلیسی برای تحصیل در دانشگاه از مهارت و آمادگی لازم برخوردار است.
  • آزمون آیلتس UKVIکسانی که برای کار، تحصیل یا اخذ اقامت و ملحق شدن به خانواده خود قصد مهاجرت به انگلستان را دارند باید در آزمون آیلتس UKVI شرکت کنند. آیلتس UKVI در مراکز مورد تایید دولت انگلستان برگزار می شود و قوانین آزمون را نیز سازمان ویزا و مهاجرت انگلستان تعیین می ‌کند و مرکز ایرسافام تنها مرکز برگزاری آزمون آیلتس UKVI در ایران است که مورد تایید دولت انگلستان می باشد. انواع آیلتس UKVI عبارتند از: آیلتس UKVI آکادمیک و جنرال و آیلتس لایف اسکیلز A1، آزمون آیلتس لایف اسکیلز A2 و آیلتس لایف اسکیلز B1
تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

اگر هر سوالی در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس و سایر آزمون های زبان انگلیسی ویژه مهاجرت از جمله آزمون دولینگو (Duolingo)، آزمون OET تضمینی، آزمون تافل (تافل IBT و تافل IBT هوم ادیشن) و… دارید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

آزمون های جایگزین آیلتس

اگر می خواهید به یکی از کشورهای انگلیسی زبان به منظور تحصیل، کار، سرمایه گذاری، اخذ اقامت و… مهاجرت کنید باید بدانید، مدرک آزمون آیلتس با نمره قابل قبول که یکی از معتبرترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است از مهمترین مدارک برای اخذ ویزا بشمار می رود و متقاضی باید برای اثبات مهارت زبان انگلیسی خود در آزمون آیلتس شرکت کند و گواهی نامه آیلتس با حداقل نمره قبولی را که از سوی دانشگاه مقصد، سازمان و یا اداره مهاجرت کشور مقصد تعیین شده است را دریافت کند.

حال که با اهمیت مدرک و کارنامه آزمون آیلتس برای مهاجرت به ویژه اپلای تحصیلی آگاه شدید، ممکن است یک سوال از خود بپرسید، در صورتی که نتوانم در آزمون آیلتس شرکت کنم، چه آزمون هایی جایگزین آزمون آیلتس هستند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت: برخی آزمون های زبان انگلیسی از اعتبار بین المللی و بالایی برخوردار هستند و می توانند مورد پذیرش دانشگاه ها یا سازمان های درخواست کننده مدرک آیلتس باشند.

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون های جایگزین آزمون آیلتس عبارتند از:

  • آزمون آیلتس Indicator (آیلتس آنلاین)
  • آزمون تافل
  • آزمون دولینگو
  • آزمون PTE
  • آزمون های زبان انگلیسی کمبریج

آزمون آیلتس Indicator

در سال 2020 و به دلیل شیوع بیماری کرونا و عدم برگزاری آزمون آیلتس به صورت حضوری، آزمون آیلتس آنلاین ارائه شد و داوطلبان می توانند مانند آزمون تافل IBT هوم ادیشن در خانه یا هر مکان دیگری و بدون نیاز به مراجعه حضوری به مراکز برگزار کننده آزمون آیلتس با دسترسی به تجهیزات لازم و اینترنت پر سرعت در آزمون آیلتس آنلاین شرکت کنند.

در واقع آزمون آیلتس آنلاین (IELTS Indicator)، همان آزمون آیلتس حضوری است و از نظر سوالات، ساختار، نمره دهی و سطح دشواری هیچ تفاوتی با آیلتس حضوری ندارد و قوانین سختگیرانه ای برای برگزاری این آزمون اعمال می شود تا امکان تقلب در آزمون وجود نداشته باشد، از این رو اعتبار مدرک آزمون آیلتس آنلاین با آیلتس حضوری تفاوتی ندارد و بسیاری از دانشگاه ها مدرک آیلتس آنلاین برای اپلای تحصیلی می پذیرند، اما با پایان همه گیری کرونا و برگزاری آزمون آیلتس به صورت حضوری، مقبولیت آیلتس آنلاین همانند سایر آزمون های آنلاین کاهش یافته و از تعداد دانشگاه هایی که آیلتس آنلاین آکادمیک را می پذیرند کاسته شده است.

در حال حاضر آزمون آیلتس آنلاین تنها در نوع آکادمیک برگزار می شود و آیلتس جنرال و آیلتس UKVI فقط به صورت حضوری برگزار می شوند. 

آزمون تافل (TOEFL)

آزمون تافل یکی از قدیمی ترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است و به دلیل اعتبار بالایی که دارد یکی از بهترین آزمون های جایگزین آزمون آیلتس محسوب می شود.

آزمون تافل (TOEFL) توسط موسسه ETS در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران برگزار می‌ شود. در حال حاضر آزمون تافل در بیش از 11 هزار موسسه و دانشگاه در بیش از 150 کشور جهان برگزار می شود و مدرک آزمون تافل مورد پذیرش بسیاری از دانشگاه‌ ها، مراکز آموزشی و علمی، سازمان ها و اداره مهاجرت کشورهای مختلف می ‌باشد و افراد می ‌توانند از مدرک تافل علاوه بر اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه ‌های معتبر برای مهاجرت شغلی به کشورهای انگلیسی زبان، دریافت پیشنهاد کاری و اخذ ویزای کاری نیز استفاده کنند.

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

موسسه ETS آزمون تافل را در نسخه های مختلفی ارائه کرده است و داوطلبان با توجه به اهداف خود برای اخذ مدرک TOEFL در یکی از انواع آن شرکت می کنند و تمام نسخه های تافل دارای مدرک معتبر بوده و در بسیاری از کشورهای جهان به رسمیت شناخته می شود و از اعتبار بالایی برخوردار هستند.

انواع آزمون تافل عبارتند از:

آزمون دولینگو (Duolingo)

آزمون دولینگو یکی از معتبرترین آزمون های جایگزین آیلتس است و به دلیل مزایایی که نسبت به آزمون آیلتس و تافل دارد، از محبوبیت بالایی برخوردار است و یکی از بهترین آزمون های جایگزین آیلتس و یا حتی تافل بشمار می رود.

آزمون دولینگو به صورت آنلاین برگزار می شود و برای شرکت در این آزمون نیازی به حضور در مراکز برگزارکننده آزمون نمی باشد. از مزایای شرکت در آزمون دولینگو نداشتن محدودیت زمانی برای شرکت در آزمون است و داوطلب می تواند به صورت آنلاین در هر ساعت از شبانه روز و در تمام روزهای سال در هر مکانی که باشد، در آزمون شرکت کند.

آزمون دولینگو نسبت به آیلتس و تافل بسیار مقرون به صرفه است و هزینه ثبت نام در آزمون دولینگو 49 دلار است، در حالی که هزینه آزمون آیلتس 210 تا 250 دلار و هزینه آزمون تافل 265 دلار می باشد. همچنین نتیجه آزمون دولینگو 48 ساعت پس از شرکت در آزمون اعلام می شود، اما برای دریافت نمرات آیلتس و تافل باید تقریبا 10 تا 13 روز منتظر بمانید. از دیگر مزایای آزمون دولینگو که موجب شده این آزمون یکی از بهترین آزمون های جایگزین آیلتس یا تافل باشد، ساده تر بودن سوالات و ساختار آزمون دولینگو نسبت به آیلتس و تافل است و داوطلبان می توانند نمره ی بهتری در آزمون دولینگو کسب کنند.

برای ارسال ریپورت آیلتس و تافل به دانشگاه ها یا مراکز مختلف به صورت رایگان فقط می توانید تا 5 ریپورت را درخواست نمایید، اما ارسال نمرات آزمون دولینگو تا 40 کارنامه به صورت رایگان انجام می شود.

آزمون PTE

آزمون PTE یا پیرسون (Pearson Test of English) یکی دیگر از آزمون ‌های بین‌المللی زبان انگلیسی است که توسط انتشارات پیرسون برگزار می شود و مدرک آن دارای اعتبار جهانی است و می تواند یکی از آزمون های جایگزین آزمون آیلتس باشد.

آزمون PTE در دو نوع آکادمیک و جنرال برگزار می شود و افرادی که قصد دارند از مدرک خود برای اپلای تحصیلی استفاده کنند باید در PTE آکادمیک و برای سایر اهداف مهاجرتی در PTE جنرال شرکت کنند. مدرک آزمون PTE Academic دارای اعتبار دو ساله است و پس از آن اعتبار این مدرک منقضی می شود، اما مدرکPTE General  تاریخ ندارد و دارای اعتبار دائمی می باشد.

آزمونPTE Academic  دارای 4 بخش مهارت زبانی می باشد، که شاملListening / Reading Writing / Speaking  می باشد، اما آزمونPTE General  دارای دو بخش کتبی و شفاهی است و به طور کلی شامل 6 قسمت می باشد که بخش کتبی شامل مهارت های Listening ،Reading  و مهارت Writing است.

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

اگر تصمیم دارید برای مهاجرت تحصیلی به کشور مورد نظرتون در آزمون آیلتس و یا سایر آزمون های بین المللی برای اپلای تحصیلی مانند آزمون GRE تضمینی، آزمون IMAT ایتالیا، انواع آزمون تولک تضمینی و… شرکت کنید، می توانید برای پرداخت هزینه آزمون از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنید.

آزمون های زبان انگلیسی کمبریج

یکی دیگر از آزمون های زبان انگلیسی معتبر که می تواند جایگزین آزمون آیلتس باشند، آزمون های زبان کمبریج هستند. آزمون های زبان انگلیسی کمبریج استاندارد و معتبر بوده، از این رو مورد تایید هزاران دانشگاه، مراکز علمی و سازمان های مختلف در سراسر دنیا می باشند و مدرک آنها معیار ارزیابی سطح مهارت های زبان انگلیسی افراد است.

کمبریج 5 آزمون زبان انگلیسی با 5 سطح مختلف ارائه کرده است و در صورتی که در آزمون قبول شوید برای شما مدرک زبان صادر خواهد شد در غیر این صورت مدرکی برای شرکت کننده صادر نمی شود و مدت اعتبار مدرک آزمون های کمبریج دائمی است، برخلاف آزمون تافل، آیلتس، دولینگو و PTE که مدت اعتبار مدرک آنها فقط 2 سال است.

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا
  • آزمون CPE: این آزمون دارای سطح C2 (پیشرفته) که بالاترین سطح زبان انگلیسی است، می باشد و داشتن مدرک آن نشان می دهد شما در بالاترین سطح به زبان انگلیسی تسلط دارید.
  • آزمون CAE: این آزمون دارای سطح C1 (پیشرفته) است و نشان می دهد شما کاملا به زبان انگلیسی در موقعیت های اجتماعی و آکادمیک تسلط دارید.

آزمون CAE و CPE به دلیل داشتن بالاترین سطح مهارت های زبان انگلیسی جزء بهترین آزمون های جایگزین آیلتس هستند و مدرک آنها از اعتبار جهانی برخوردار است و برای اهداف مختلف مهاجرتی می توانید از مدرک آنها استفاده کنید.

تبدیل نمره تافل به آیلتس

جدول تبدیل نمره تافل به آیلتس

نمره تافل

نمره آیلتس

118-120

9

115-117

8.5

110-114

8

102-109

7.5

94-101

7

79-93

6.5

60-78

6

46-59

5

35-45

5.5

32-34

5

0-31

4

تبدیل نمره دولینگو به آیلتس

جدول تبدیل نمره دولینگو به آیلتس

نمره دولینگو

نمره آیلتس

10

1.5

15

2

20-25

2.5

30-43

3

45-50

3.5

55-60

4

65-70

4.5

75-80

5

85-90

5.5

95-100

6

105-110

6.5

115-120

7

125-130

7.5

135-140

8

145-150

8.5

155-160

9

تبدیل نمره PTE به آیلتس

معادل سازی نمره PTE با آیلتس به صورت زیر می باشد:

نمره PTE

نمره آیلتس

22

1-4

23

4.5

29

5

36

5.5

46

6

56

6.5

66

7

76

7.5

84

8

89

8.5

ووچـر آزمون آیلتس مانند ووچر آزمون تافل و سایر آزمون های زبان بین المللی از طریق کارت های ارزی اعتباری قابل خرید می باشد، متقاضیان می توانند در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا ضمن دریافت مشـاوره رایگان درباره شرایط و مراحل نحوه خرید ووچر، در کوتاه ترین زمان مناسبترین نتیجه را کسب نمایند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون های زبان مهاجرت

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.