مزایای آزمون آی تپ (ITEP)

۲ بازديد

شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه برگزاری آزمون ITEP فعالیت ندارد.

شرکتـ مهاجـرتی هومان ویـزا
تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

مهمترین مزایای آزمون آی تپ (ITEP) عبارتند از: هزینه ارزان، برگزاری آنلاین و تعیین زمان آزمون توسط داوطلب، دریافت سریع نتایج آزمون و ارسال به دانشگاه ها، دسترسی به منابع و نمونه سوالات استاندارد

آزمون ITEP چیست؟

آزمون آی تپ (ITEP) که مخفف عبارت International Test of English Proficiency می باشد، یکی از جدیدترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است، که از سال 2002 برگزار می شود و از سال 2008 نحوه برگزاری آن به صورت آنلاین نیز شروع شده است.  آزمون ITEP در 60 کشور دنیا و بیش از 700 موسسه معتبر برگزار می شود که بیش از 100 مرکز آن در کشور چین قرار دارد.

آزمون ITEP مانند سایر آزمون های بین المللی زبان انگلیسی از جمله آزمون تافل تضمینی، آیلتس، دولینگو و… از اعتبار بالایی برخوردار است و در حال حاضر بیش از 700 موسسه آموزشی در دنیا از جمله کالج‌ ها، دانشگاه‌ های معتبر، موسسات فنی و حرفه ‌ای و بسیاری از مدارس، مدرک آزمون آی تپ را به رسمیت می شناسند و آن را برای اپلای تحصیلی می پذیرند؛ همچنین مدرک آزمون ITEP از سوی بسیاری از ادارات و کمپانی های آمریکایی برای کار در زمینه های مختلف پذیرفته می شود.

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

اکثر مراکز آموزشی و دانشگاه ها و مراکز کاری و تجاری که مدرک آزمون آی تپ را می پذیرند، آمریکایی هستند، اما مدرک این آزمون توسط کشورهای دیگری مانند کانادا، اوکراین، فرانسه، انگلیس، استرالیا، کلمبیا، ترکیه، مکزیک، چین، عراق و هند، عربستان، مصر، ایران و… نیز معتبر شناخته شده است و برای اهداف مختلف مهاجرتی پذیرفته می شود.

انواع آزمون ITEP

همان طور که گفته شد، مدرک آزمون زبان با حداقل نمره قبولی یکی از مهمترین مدارک برای مهاجرت به ویژه مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزا می باشد. اگر تصمیم دارید برای تحصیل یا کار در یکی از کشورهای انگلیسی زبان در آزمون ITEP شرکت کنید، باید بدانید انواع آزمون ITEP براساس اهداف مهاجرتی مختلف (تحصیل، کار، سرمایه گذاری و…) به دو دسته کلی آزمون آی تپ آموزشی و آزمون آی تپ تجاری تقسیم می شود.

آزمون ITEP تحصیلی

  • آزمون ITEP Academic: آزمون آی تپ آکادمیک دارای دو نوع Core و Plus می باشد. آزمون Core برای ارزیابی های درون دانشگاهی برگزار می شود و از مدرک این آزمون نمی توان برای اهداف مهاجرتی و دریافت پذیرش تحصیلی استفاده کرد. از مدرک آزمون Plus می توانید مانند آیلتس آکادمیک برای دریافت پذیرش تحصیلی استفاه کنید.
  • آزمون ITEP Stale: جهت تحصیل به زبان انگلیسی در مدارس متوسطه و دبیرستان ها برای اثبات مهارت زبان انگلیسی خود می توانید در آزمون ITEP Stale شرکت کنید. آزمون ITEP Stale نیز مانند آزمون ITEP Academic دارای دو نوع Core و Plus است.
  • آزمون ITEP Placementاین آزمون به منظور ارزیابی مهارت های گرامر، شنیداری، خواندن (درک مطلب) و فرهنگ لغت برگزار می شود و برای تعیین سطح مهارت های گفته شده برای سایر کاربردهای تحصیلی است.
تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون ITEP تجاری

  • آزمون ITEP Business: این آزمون برای مهاجرت شغلی و یا ترفیع شغلی کارمندان در کشورهای انگلیسی زبان مناسب است. آزمون ITEP Business شامل دو نوع Coreو Plus می باشد. آزمون Core برای ارزیابی های دورن سازمانی کاربرد دارد و آزمون Plus برای جذب نیرو استفاده می شود.
  • آزمون TEP Conversationاین آزمون مهارت مکالمه داوطلبان را ارزیابی می کند.
  • آزمون ITEP Internافرادی می توانند در این آزمون شرکت کنند که می خواهند در یک شرکت آمریکایی به عنوان کارآموز فعالیت کنند. این آزمون در زمینه مکالمات کاری و تجاری برگزار می شود.
  • آزمون ITEP Hospitalityاز مدرک این آزمون می توانید برای کار در زمینه گردشگری و مهمانداری استفاده کنید و شامل مکالمات بین افراد در رستوران ها، هتل ها و اماکن توریستی است.
  • آزمون ITEP Au Pair: از مدرک این آزمون می توانید برای مهاجرت شغلی و کاریابی در آمریکا در زمینه پرستاری، رسیدگی به امور منزل و به طور کلی خدمات خانگی استفاده کنید.

ساختار آزمون ITEP

آزمون ITEP مانند آزمون دولینگو تضمینی و تافل IBT هوم ادیشن و آیلتس Indicator (آیلتس آنلاین) به صورت آنلاین برگزار می شود و داوطلبان می توانند با اتصال به اینترنت پر سرعت و در اختیار داشتن تجهیزات لازم مانند لپ تاپ یا کامپیوتر، وب کم، اسپیکر و…. در این آزمون شرکت کنند. پیش از شروع آزمون ۱۰ دقیقه فرصت دارید آماده شوید. داوطلب باید اطلاعات شخصی خود شامل نام و نام‌ خانوادگی به انگلیسی، تاریخ تولد به میلادی، آدرس ایمیل و نام دانشگاه هایی که قصد ارسال نمره را دارد تکمیل کند.

در مورد ساختار آزمون ITEP باید گفت این آزمون با توجه به اهداف مهاجرتی، انواع مختلفی دارد و ساختار و مدت زمان هر یک از انواع آزمون آی تپ متفاوت است.

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

به طور کلی بخش های آزمون ITEP عبارتند از:

  • بخش Reading (درک مطلب)
  • بخش Grammar (دستور زبان)
  • بخش Listening (شنیداری)
  • بخش Writing (نوشتاری)
  • بخش Speaking (گفتاری)

نحوه نمره دهی در آزمون ITEP

آزمون ITEP از 0 تا 6 نمره دارد و با افزایش 0.1 متغیر است و بارم هر سوال ضریبی از 0.5 است. تصحیح و نمره دهی به بخش های لیسنینگ، ریدینگ و گرامر آزمون ITEP به صورت کامپیوتری انجام می شود و بخش های رایتینگ و اسپیکینگ نیز توسط متخصصان زبان انگلیسی تصحیح و ارزیابی می شود. همچنین در نحوه نمره دهی در آزمون ITEP نمره منفی وجود ندارد و از پاسخ های اشتباه نمره ای کسر نمی شود و این آزمون مانند آزمون OET تضمینی که نمره رد یا قبولی ندارد و حداقل نمره قابل قبول از سوی دانشگاه مقصد تعیین می شود، به طور کلی برای اهداف مهاجرتی به ویژه اپلای تحصیلی باید بتوانید نمره 4 به بالا را کسب کنید.

اگر می خواهید حتما در آزمون ITEP موفق شوید باید در دوره های آمادگی ITEP و آزمون های شبیه ساز شرکت کنید و نمونه سوالات استاندارد و منابع آزمون ITEP را مطالعه و از اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی استفاده نمایید و به طور منظم و روزانه زبان انگلیسی را تمرین کنید و توجه به این 5 نکته تضمین موفقیت در آزمون ITEP شانس قبولی و کسب نمره بالا در آزمون آی تپ را افزایش می دهد.

اعتبار آزمون ITEP

در مورد اعتبار آزمون ITEP باید گفت، مدرک آزمون آی تپ مانند گواهی نامه آیلتس و تافل و بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی، دارای اعتبار موقتی و مدت اعتبار آن 2 سال است و پس از 2 سال اعتبار آن منقضی می شود و دارنده مدرک آزمون ITEP پس از دریافت آن فقط 2 سال فرصت دارد تا از آن برای اهداف مهاجرتی استفاده کند و پس از آن از سوی دانشگاه ها و سازمان ها قابل پذیرش نمی باشد و متقاضی باید مجددا در آزمون شرکت و مدرک جدیدی دریافت کند.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا - مرکز برگزاری آزمون های زبان هوم ادیشن و آنلاین

اگر تصمیم دارید برای مهاجرت تحصیلی به کشور مورد نظرتون در آزمون ITEP و یا سایر آزمون های بین المللی برای اپلای تحصیلی مانند آزمون GRE تضمینی، آزمون IMAT ایتالیا، انواع آزمون تولک تضمینی و… شرکت کنید، می توانید برای پرداخت هزینه آزمون از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنید.

مزایای آزمون ITEP

آزمون ITEP نسبت به آزمون تافل و آیلتس مزایایی دارد که موجب شده در حال حاضر افراد زیادی نسبت به گذشته در این آزمون شرکت کنند.

مهمترین مزایای آزمون ITEP عبارتند از:

  • سهولت شرکت در آزمون ITEP: یکی از مزایای آزمون آی تپ برگزاری این آزمون به صورت آنلاین و بدون مراجعه به مراکز برگزارکننده است و داوطلب می تواند تاریخ آزمون را تعیین کند.
  • ارزان بودن هزینه آزمون: هزینه شرکت در آزمون ITEP نسبت به آزمون آیلتس و تافل بسیار کمتر است و داوطلبان هزینه کمتری برای شرکت در آزمون پرداخت می کنند. در حالی که هزینه آزمون تافل 265 دلار و هزینه آزمون آیلتس 200 تا 300 دلار است هزینه آزمون ITEP حداقل 56 و حداکثر 129 دلار (بدون احتساب مالیات) می باشد.
  • اعلام سریع نتایج: نتایج آزمون ITEP فقط 24 الی 48 ساعت پس از برگزاری آزمون اعلام می شود و کارنامه آزمون طی 24 ساعت به مراکز و دانشگاه های مقصد ارسال می شود، اما برای مشاهده نتایج آزمون تافل و آیلتس باید مدت زمان بیشتری منتظر بمانید.
  • برگزاری آزمون ITEP در ایران: همان طور که می دانید بسیاری از آزمون های بین المللی برای اپلای تحصیلی در ایران برگزار نمی شود، بنابراین برگزاری آزمون ITEP در ایران از مزایای این آزمون برای داوطلبان ایرانی بشمار می رود.
  • دسترسی به منابع ITEP: با مراجعه به سایت ITEP می توانید به راحتی به منبع جامعی از نمونه سوالات آزمون آی تپ در بخش های مختلف دسترسی داشته باشید، همچنین در دوره های آمادگی ITEP نیز شرکت کنید. پس از ثبت نام در آزمون ITEP نیز می توانید در آزمون آزمایشی ITEP به صورت رایگان شرکت کنید و با این آزمون بیشتر آشنا شوید.

اگر هر سوالی در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون ITEP و سایر آزمون های زبان انگلیسی ویژه مهاجرت از جمله آزمون OET، آزمون دولینگو (Duolingo)، آزمون تافل (تافل IBT و تافل IBT هوم ادیشن تضمینی) و… دارید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

ووچـر آزمون ITEP مانند ووچر آزمون تافل و سایر آزمون های زبان بین المللی از طریق کارت های ارزی اعتباری قابل خرید می باشد، متقاضیان می توانند در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا ضمن دریافت مشـاوره رایگان درباره شرایط و مراحل نحوه خرید ووچر، در کوتاه ترین زمان مناسبترین نتیجه را کسب نمایند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون های زبان مهاجرت

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.