5 نکته تضمین موفقیت در آزمون آی تپ (ITEP)

۳ بازديد

شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه برگزاری آزمون ITEP فعالیت ندارد.

شرکتـ مهاجـرتی هومان ویـزا
تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

با توجه به 5 نکته تضمین موفقیت در آزمون آی تپ که شامل شرکت در دوره های آمادگی ITEP، شرکت در آزمون های شبیه ساز، مطالعه منابع آزمون ITEP، استفاده از اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی و تمرین روزانه و منظم زبان انگلیسی می باشد، می توانید بهترین نتیجه را در آزمون ITEP کسب کنید.

آزمون ITEP چیست؟

آزمون آی تپ (ITEP) که مخفف عبارت International Test of English Proficiency می باشد، یکی از جدیدترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است، که از سال 2002 برگزار می شود و از سال 2008 نحوه برگزاری آن به صورت آنلاین نیز شروع شده است. آزمون ITEP در 60 کشور دنیا و بیش از 700 موسسه معتبر برگزار می شود که بیش از 100 مرکز آن در کشور چین قرار دارد.

آزمون ITEP مانند سایر آزمون های بین المللی زبان انگلیسی از جمله آزمون تافل تضمینی، آیلتس، دولینگو و… از اعتبار بالایی برخوردار است و در حال حاضر بیش از 700 موسسه آموزشی در دنیا از جمله کالج‌ ها، دانشگاه‌ های معتبر، موسسات فنی و حرفه ‌ای و بسیاری از مدارس، مدرک آزمون آی تپ را به رسمیت می شناسند و آن را برای اپلای تحصیلی می پذیرند؛ همچنین مدرک آزمون ITEP از سوی بسیاری از ادارات و کمپانی های آمریکایی برای کار در زمینه های مختلف پذیرفته می شود.

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

اکثر مراکز آموزشی و دانشگاه ها و مراکز کاری و تجاری که مدرک آزمون آی تپ را می پذیرند، آمریکایی هستند، اما مدرک این آزمون توسط کشورهای دیگری مانند کانادا، اوکراین، فرانسه، انگلیس، استرالیا، کلمبیا، ترکیه، مکزیک، چین، عراق و هند، عربستان، مصر، ایران و… نیز معتبر شناخته شده است و برای اهداف مختلف مهاجرتی پذیرفته می شود.

همچنین آزمون ITEP در ایران برگزار می شود و برگزاری این آزمون در ایران از مزایای آزمون ITEP برای داوطلبان ایرانی بشمار می رود، چرا که بسیاری از آزمون های بین المللی در ایران برگزاری نمی شود و داوطلبان برای شرکت در این آزمون ها باید به کشورهای همسایه مانند ترکیه، امارات و… سفر کنند.

انواع آزمون ITEP

همان طور که گفته شد، مدرک آزمون زبان با حداقل نمره قبولی یکی از مهمترین مدارک برای مهاجرت به ویژه مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزا می باشد. اگر تصمیم دارید برای تحصیل یا کار در یکی از کشورهای انگلیسی زبان در آزمون ITEP شرکت کنید، باید بدانید انواع آزمون ITEP براساس اهداف مهاجرتی مختلف (تحصیل، کار، سرمایه گذاری و…) به دو دسته کلی آزمون آی تپ آموزشی و آزمون آی تپ تجاری تقسیم می شود.

آزمون ITEP تحصیلی

  • آزمون ITEP Academic
  • آزمون ITEP Stale
  • آزمون ITEP Placement
تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون ITEP تجاری

  • آزمون ITEP Business
  • آزمون TEP Conversation
  • آزمون ITEP Intern
  • آزمون ITEP Hospitality
  • آزمون ITEP Au Pair

آزمون ITEP تحصیلی

  • آزمون ITEP Academic: آزمون آی تپ آکادمیک دارای دو نوع Core و Plus می باشد. آزمون ITEP Core سه مهارت شنیداری، درک مطلب و گرامر را در مدت زمان 60 دقیقه ارزیابی می کند و برای ارزیابی های درون دانشگاهی برگزار می شود و از مدرک این آزمون نمی توان برای اهداف مهاجرتی و دریافت پذیرش تحصیلی استفاده کرد. آزمون ITEP Plus نیز هر 5 مهارت درک مطلب (خواندن)، نوشتاری، شنیداری، گفتاری و گرامر را در مدت 90 دقیقه ارزیابی می کند و از مدرک آی تپ پلاس می توانید مانند مدرک آیلتس آکادمیک برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه ها استفاه کنید.
  • ITEP Stale: جهت تحصیل به زبان انگلیسی در مدارس متوسطه و دبیرستان ها برای اثبات مهارت زبان انگلیسی خود می توانید در آزمون ITEP Stale شرکت کنید. آزمون ITEP Stale نیز مانند آزمون ITEP Academic دارای دو نوع Core و Plus است. آزمون Core جهت ارزیابی مهارت ‌های زبان انگیسی داخل مدارس برگزار می شود و مدت زمان انجام آن 60 دقیقه است و آزمونPlus برای اخذ پذیرش تحصیلی برگزار می شود و مدت زمان انجام آن 90 دقیقه می باشد.
  • آزمون ITEP Placementاین آزمون به منظور ارزیابی مهارت های گرامر، شنیداری، خواندن (درک مطلب) و فرهنگ لغت برگزار می شود و برای تعیین سطح مهارت های گفته شده برای سایر کاربردهای تحصیلی است.

آزمون ITEP تجاری

آزمون های غیرتحصیلی ITEP شامل دو نوع آزمون های عمومی در زمینه تجاری و مکالمه عمومی و آزمون‌ های تخصصی برای کاربرد در برخی صنایع و حوزه ‌های کاری خاص برگزار می شود.

  • آزمون ITEP Businessاین آزمون سطح زبان انگلیسی داوطلبان را به منظور حضور در موقعیت های شغلی و تجاری ارزیابی می کند، بنابراین آزمون ITEP Business برای مهاجرت شغلی و یا ترفیع شغلی کارمندان در کشورهای انگلیسی زبان مناسب است. آزمون ITEP Business شامل دو نوع Core و Plus می باشد. آزمون Core سه مهارت گرامر، شنیداری و درک مطلب (خواندن) را در مدت 60 دقیقه ارزیابی می کند و برای ارزیابی های دورن سازمانی کاربرد دارد و آزمون Plus چهار مهارت زبان انگلیسی را در مدت 90 دقیقه مورد ارزیابی قرار می دهد و برای جذب نیرو کاربرد دارد.
  • آزمون ITEP Conversationاین آزمون فقط مهارت مکالمه (اسپیکینگ) داوطلبان را ارزیابی می کند و مدت زمان آن 30 دقیقه است.
شرکت مهاجرتی هومان ویزا
  • آزمون ITEP Internافرادی می توانند در این آزمون شرکت کنند که می خواهند در یک شرکت آمریکایی به عنوان کارآموز فعالیت کنند و ویزای J-1 را دریافت نمایند. این آزمون در زمینه مکالمات کاری و تجاری برگزار می شود و مهارت های شنیداری و گفتاری داوطلب را به منظور مکالمه ارزیابی می کند و مدت زمان آن 30 دقیقه است.
  • آزمون ITEP Hospitalityاین آزمون به منظور ارزیابی سطح مهارت های شنیداری و گفتاری افرادی طراحی شده است که تصمیم دارند در یکی از کشورهای انگلیسی زبان در زمینه گردشگری و مهمانداری فعالیت کنند. محتوای آزمون ITEP Hospitality شامل مکالمات بین افراد در رستوران ها، هتل ها، اقامتگاه ها و سایر اماکن توریستی می باشد و مدت زمان انجام آزمون 30 دقیقه است.
  • آزمون ITEP Au Pairاز مدرک این آزمون می توانید برای مهاجرت شغلی و کاریابی در آمریکا در زمینه پرستاری، رسیدگی به امور منزل و به طور کلی خدمات خانگی استفاده کنید. محتوای این آزمون شبیه به آزمون ITEP Hospitality است و مهارت های شنیداری و گفتاری داوطلب در مدت زمان 30 دقیقه ارزیابی می شود.

ساختار آزمون ITEP

آزمون ITEP مانند آزمون دولینگو تضمینی و تافل IBT هوم ادیشن و آیلتس Indicator (آیلتس آنلاین) به صورت آنلاین برگزار می شود و داوطلبان می توانند با اتصال به اینترنت پر سرعت و در اختیار داشتن تجهیزات لازم مانند لپ تاپ یا کامپیوتر، وب کم، اسپیکر و…. در این آزمون شرکت کنند. پیش از شروع آزمون ۱۰ دقیقه فرصت دارید آماده شوید. داوطلب باید اطلاعات شخصی خود شامل نام و نام‌ خانوادگی به انگلیسی، تاریخ تولد به میلادی، آدرس ایمیل و نام دانشگاه هایی که قصد ارسال نمره را دارد تکمیل کند.

در مورد ساختار آزمون ITEP باید گفت این آزمون با توجه به اهداف مهاجرتی، انواع مختلفی دارد و ساختار و مدت زمان هر یک از انواع آزمون آی تپ متفاوت است.

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

به طور کلی بخش های آزمون ITEP عبارتند از:

  • بخش Reading (درک مطلب)
  • بخش Grammar (دستور زبان)
  • بخش Listening (شنیداری)
  • بخش Writing (نوشتاری)
  • بخش Speaking (گفتاری)

بخش Reading آزمون ITEP

بخش ریدینگ آزمون ITEP مانند ریدینگ آزمون آیلتس و تافل مربوط به ارزیابی مهارت خواندن و درک مطلب می باشد و مدت زمان انجام آن 20 دقیقه است. در این بخش باید دو متن را بخوانید و با توجه به متن ها به سوالاتی که پرسیده شده است، پاسخ بدهید. متن اول تقریبا 250 کلمه و متن دوم تقریبا 400 کلمه دارد.

بخش Grammar آزمون ITEP

در آزمون آی تپ برخلاف آزمون OET تضمینی، تافل، آیلتس و دولینگو برای ارزیابی مهارت گرامر و دستور زبان انگلیسی بخش جداگانه ای در نظر گرفته شده است. بخش گرامر شامل ۲۵ سوال از گرامر در سطوح مختلف است و داوطلبان 10 دقیقه فرصت دارند به سوالات این بخش پاسخ بدهند.

بخش Listening آزمون ITEP

در بخش شنیداری آزمون آی تپ مانند بخش لیسنینگ سایر آزمون زبان انگلیسی، مهارت شنیداری داوطلبان با پخش فایل های صوتی ارزیابی می شود، در این بخش 6 فایل صوتی پخش می شود و داوطلبان باید با توجه به آنچه شنیده اند به سوالات چهار گزینه ای پاسخ بدهند. چهار فایل صوتی اول، شامل موضوعات عمومی و دو فایل آخر شامل موضوعات آکادمیک و تخصصی می باشد. برای شنیدن فایل ها و پاسخ دادن به سوالات 20 دقیقه فرصت دارید.

بخش Writing آزمون ITEP

در بخش نوشتاری باید در مدت 25 دقیقه دو متن با موضوعات مختلف بنویسید. متن اول، شامل موضوعات عمومی و روزمره است و برای نوشتن آن 5 دقیقه فرصت دارید و نوشتار شما باید بین 50 تا 75 کلمه داشته باشد. متن دوم نیز شامل موضوعات آکادمیک و تخصصی است و نوشتار شما باید بین 170 تا 220 کلمه باشد و برای نوشتن آن 20 دقیقه وقت دارید.

بخش Speaking آزمون ITEP

در بخش اسپیکنیگ باید ۵ دقیقه به زبان انگلیسی حرف بزنید و به سوالات پاسخ بدهید. سوال اول مربوط به موضوعات عمومی و روزمره است و باید در مدت ۴۵ ثانیه به آن پاسخ بدهید. سوال بعدی در مورد موضوعات آکادمیک است و برای پاسخ دادن به این سوال 45 ثانیه فرصت دارید، فکر کنید، سپس در مدت 60 ثانیه باید به سوال پاسخ بدهید. بخش گفتاری به صورت زنده و توسط یک اگزمینر برگزار می شود.

اعتبار آزمون ITEP

در مورد اعتبار آزمون ITEP باید گفت، مدرک آزمون آی تپ مانند گواهی نامه آیلتس و تافل و بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی، دارای اعتبار موقتی و مدت اعتبار آن 2 سال است و پس از 2 سال اعتبار آن منقضی می شود و دارنده مدرک آزمون ITEP پس از دریافت آن فقط 2 سال فرصت دارد تا از آن برای اهداف مهاجرتی استفاده کند و پس از آن از سوی دانشگاه ها و سازمان ها قابل پذیرش نمی باشد و متقاضی باید مجددا در آزمون شرکت و مدرک جدیدی دریافت کند.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا - مرکز برگزاری آزمون های زبان هوم ادیشن و آنلاین

اگر تصمیم دارید برای مهاجرت تحصیلی به کشور مورد نظرتون در آزمون ITEP و یا سایر آزمون های بین المللی برای اپلای تحصیلی مانند آزمون GRE تضمینی، آزمون IMAT ایتالیا، انواع آزمون تولک تضمینی و… شرکت کنید، می توانید برای پرداخت هزینه آزمون از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنید.

نحوه نمره دهی در آزمون ITEP

آزمون ITEP از 0 تا 6 نمره دارد و با افزایش 0.1 متغیر است و بارم هر سوال ضریبی از 0.5 است. تصحیح و نمره دهی به بخش های لیسنینگ، ریدینگ و گرامر آزمون ITEP به صورت کامپیوتری انجام می شود و بخش های رایتینگ و اسپیکینگ نیز توسط متخصصان زبان انگلیسی تصحیح و ارزیابی می شود. همچنین در نحوه نمره دهی در آزمون ITEP نمره منفی وجود ندارد و از پاسخ های اشتباه نمره ای کسر نمی شود.

این آزمون مانند آیلتس، تافل (تافل IBT هوم ادیشن تضمینی) و… نمره رد یا قبولی ندارد و حداقل نمره قابل قبول از سوی دانشگاه یا مرکز درخواست کننده تعیین می شود، اما به طور کلی برای موفقیت در آزمون آی تپ باید بتوانید نمره 4 به بالا را کسب کنید و اکثر دانشگاه های معتبر نمره 4 به بالا را برای اپلای تحصیلی درخواست می کنند.

5 نکته مهم برای موفقیت در آزمون ITEP

اگر می خواهید حتما در آزمون ITEP موفق شوید باید به این 5 نکته مهم توجه کنید:

  1. شرکت در دوره های آمادگی ITEP
  2. شرکت در آزمون های آزمایشی ITEP
  3. مطالعه منابع و نمونه سوالات استاندارد
  4. استفاده از اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی
  5. تمرین منظم و روزانه زبان انگلیسی

شرکت در دوره های آمادگی ITEP

اولین و مهمترین راهکار برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی و افزایش آمادگی برای موفقیت در آزمون ITEP شرکت در دوره های آمادگی ITEP است. اساتید کلاس های آمادگی آیلتس که توسط موسسات معتبر زبان برگزار می شود، با توجه به سطح و نیاز زبان آموزان، راهکارها، منابع و پکیج های آموزشی جامع و برنامه ریزی های مفید و موثری را برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی ارائه می دهند، بنابراین شرکت در دوره های آمادگی ITEP که به صورت حضوری یا آنلاین و گروهی یا خصوصی برگزار می شود، به دلیل مزایایی که دارد، تضمین کننده موفقیت شما در آزمون ITEP خواهد بود.

شرکت در آزمون های آزمایشی ITEP

یکی دیگر از راهکارهای موثر برای کسب نمره بالا در آزمون ITEP شرکت در آزمون های آزمایشی و آزمون های شبیه ساز ITEP است. بسیاری از وبسایت‌ ها و منابع آموزشی، آزمون های آزمایشی و شبیه ساز ITEP را ارائه می دهند. سوالات، فرمت، ساختار و نمره دهی، آزمون های شبیه ساز همانند آزمون اصلی ITEP طراحی شده است، به طوری که داوطلبان با شرکت در این آزمون ها به خوبی با نمونه سوالات، ساختار آزمون و همچنین قوانین و تجهیزات لازم برای شرکت در آزمون اصلی آشنا می شوند و به این ترتیب با آمادگی و اعتماد به نفس بیشتری در آزمون شرکت می کنند.

سایت آزمون ITEP نیز یک آزمون آزمایشی رایگان برگزار می کند و شما پس از ثبت نام در ITEP به آزمون آزمایشی دسترسی خواهید داشت و می توانید در این آزمون به صورت رایگان شرکت کنید.

مطالعه منابع استاندارد ITEP

مطالعه نمونه سوالات استاندارد و منابع آزمون ITEP در کسب موفقیت در این آزمون و سایر آزمون های بین المللی تاثیر بسزایی دارد. همان طور که گفته شد دسترسی به سوالات استاندارد بخش های مختلف آزمون، در وبسایت ITEP یکی از مزایای آزمون ITEP محسوب می شود و شما می توانید با انجام تمرینات ارائه شده با مهارت های آزمون ITEP (لیسنینگ، رایتینگ، ریدینگ، اسپیکینگ و گرامر) بیشتر آشنا شوید. اگر زبان انگلیسی شما سطح متوسط و بالاتر است، می توانید از منابع خودآموز نیز استفاده کنید، اما در صورتی که در سطح مبتدی قرار دارید، حتما توصیه می کنیم، در دوره های آمادگی ITEP شرکت کنید.

استفاده از اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی

در حال حاضر اپلیکیشن ها یکی از بهترین و به روزترین ابزارهای موثر برای یادگیری و تقویت مهارت های زبان انگلیسی هستند. این اپلیکیشن ها برای یادگیری مهارت های زبان انگلیسی در تمام سطوح مبتدی، متوسط و پیشرفته کاربرد دارند و امروزه استفاده از این اپلیکیشن ها توسط زبان آموزان در حال افزایش است. اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی به سهولت در دسترس زبان آموزان قرار دارد و شما می توانید برخی از اپلیکیشن ها را مانند دولینگو به صورت رایگان نیز دانلود کنید.

تمرین منظم و روزانه زبان انگلیسی

اگر می خواهید هر چه زودتر مدرک آزمون ITEP را با نمره بالا دریافت کنید، باید با تمرین مداوم و روزانه به طور منظم در فراگیری زبان انگلیسی بکوشید تا بتوانید در کوتاهترین زمان، بالاترین نمره را کسب کنید. برای اینکه در آزمون ITEP موفق شوید باید هر روز به پادکست ها و اخبارهای انگلیسی گوش کنید، متن های متنوع مانند روزنامه، کتاب ها و مجلات انگلیسی را بخوانید و فیلم های انگلیسی تماشا کنید و با یک پارتنر دائما به زبان انگلیسی صحبت کنید و در مورد موضوعات مختلف بنویسید.

اگر هر سوالی در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون ITEP و سایر آزمون های زبان انگلیسی ویژه مهاجرت از جمله آزمون آیلتس، آزمون OET، آزمون دولینگو (Duolingo)، آزمون تافل و… دارید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

ووچـر آزمون ITEP مانند ووچر آزمون تافل و سایر آزمون های زبان بین المللی از طریق کارت های ارزی اعتباری قابل خرید می باشد، متقاضیان می توانند در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا ضمن دریافت مشـاوره رایگان درباره شرایط و مراحل نحوه خرید ووچر، در کوتاه ترین زمان مناسبترین نتیجه را کسب نمایند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون های زبان مهاجرت

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.