ساختار آزمون کت (KET)

۲ بازديد

شرکت مهاجرتی هومان ویزا در حال حاضر در حوزه برگزاری آزمون کت فعالیت ندارد

شرکتـ مهاجـرتی هومان ویـزا
تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

ساختار آزمون کت (KET) همانند آزمون تافل و آیلتس و بسیاری از آزمون های زبان انگلیسی بین المللی، چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی داوطلبان را که شامل مهارت های گفتاری، شنیداری، نوشتاری و درک مطلب می باشد را در سه بخش Reading and Writing و Listening و Speaking ارزیابی می کند.

آزمون KET چیست؟

آزمون KET که مخفف Key English Test  یا آزمون KEY A2 می باشد، یکی از آزمون های معتبر زبان انگلیسی است که در سطح A2 یا مبتدی ویژه بزرگسالان طراحی شده است و مانند آزمون CAE، FCE، CPE و… توسط دانشگاه کمبریج انگلستان برگزار می شود. آزمون KET از جمله آزمون های بین المللی زبان انگلیسی بشمار می رود و سالانه 6 مرتبه و در 130 کشور دنیا برگزار می شود و خوشبختانه این آزمون در ایران در مراکز معتبر زبان در شهرهای تهران، اصفهان و همدان نیز برگزار می شود.

چه کسانی می توانند در آزمون KET شرکت کنند؟

آزمون KET براساس استاندارد CEFR جهت ارزیابی سطح A2 زبان انگلیسی طراحی و برگزار می شود و زبان آموزانی باید در این آزمون شرکت کنند که می خواهند مهارت های زبان انگلیسی خود را در سطح پایه و مبتدی ارزیابی کنند و شرکت در آزمون های پیشرفته زبان انگلیسی مانند آزمون تافل، آیلتس، آزمون CAE و CPE و غیره که به منظور اهداف مهاجرتی مانند اپلای تحصیلی، کار و… طراحی شده اند، برای آنان مناسب نیست.

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

جهت پرداخت هزینه شرکت در آزمون KET و سایر آزمون های بین المللی مانند آزمون CAE، آیلتس، آزمون GRE تضمینی، آزمون IMAT ایتالیا، انواع آزمون تولک تضمینی و… می توانید بدون داشتن کارت های اعتباری بین المللی از خدمات پرداخت ارزی شرکت مهاجرتی هومان ویزا استفاده کنید.

ساختار آزمون KET

آزمون KET نیز مانند آزمون آیلتس، تافل، دولینگو و… چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی که شامل مهارت های خواندن یا درک مطلب (ریدینگ)، نوشتن (رایتینگ)، صحبت کردن (اسپیکینگ) و گوش دادن (لیسنینگ) است را در سه بخش ارزیابی می کند و مدت زمان انجام آزمون 1ساعت و 50 دقیقه است. همچنین باید بدانید آزمون کت به صورت کامپیوتری (آنلاین) و کاغذی برگزار می شود و تفاوتی در ساختار آزمون آنلاین KET و حضوری وجود ندارد.

سه بخش اصلی آزمون KET عبارتند از:

  1. بخش Reading and Writing (درک مطلب و نوشتاری)
  2. بخش Listening (شنیداری)
  3. بخش Speaking (گفتاری)

باید بدانید این آزمون جایگزین آزمون های پیشرفته تافل و آیلتس (آیلتس آکادمیک و جنرال) نیست و با شرکت در این آزمون می توانید به نقاط ضعف خود پی برده و با رفع آنها خود را برای آزمون های مهمتر در سطوح بالاتر زبان انگلیسی آماده کنید.

بخش Reading and Writing آزمون KET

بخش ریدینگ و رایتینگ اولین و مهمترین بخش آزمون KET است که شامل 9 قسمت و 56 سوال می باشد و 50 درصد از نمره نهایی آزمون به این بخش اختصاص دارد. در بخش درک مطلب متونی با موضوعات متنوع ارائه می شود و باید به سوالاتی که در ارتباط با متن ها پرسیده می شود، پاسخ بدهید.

  • پارت اول: این قسمت شامل 5 سوال اول می باشد و باید مفهوم کلی یک اطلاعیه، تابلو یا متن کوتاهی را متوجه شوید. این متن ها اغلب متونی هستند که در مغازه ها، ادارات، مدارس، ایستگاه های قطار، جاده ها، فرودگاه ها و… مشاهده می کنید. همچنین در این قسمت باید 5 جمله را به یکی از متونی که داده شده است وصل کنید.
تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا
  • پارت دوم: این قسمت شامل سوالات 6 تا 10 است و دانش لغات انگلیسی (Vocabulary) را ارزیابی می کند. به این ترتیب که 5 جمله وجود دارد، که در هر یک از جملات، کلمه ای جا افتاده است و برای پیدا کردن هر یک از کلمات جا افتاده در جملات، سه گزینه داده شده است و باید از بین گزینه ها، پاسخ درست را انتخاب کنید.
  • پارت سوم: سوالات 11 تا 15 به منظور ارزیابی دانش زبانی داوطلب برای درک امور روزمره طراحی شده است. 5 سوال اول، مکالمات کوتاه هستند. فرد اول سوالی را می پرسد و داوطلب برای پاسخ دادن سه گزینه در اختیار دارد و او باید حدس بزند، شخص دوم در این موقعیت چه باید بگوید. 5 سوال بعدی، بخش هایی از یک مکالمه طولانی‌ تر هستند که چند جمله در آنها جا افتاده است. این مکالمات ممکن است در یک مغازه، هتل، رستوران و یا در موقعیت‌ های اجتماعی و کاری متفاوت اتفاق بیفتند.
  • پارت چهارم: در این قسمت متنی با تقریبا 230 کلمه وجود دارد و 7 سوال در رابطه با متن پرسیده می شود. سوالات ممکن است به دو صورت مطرح شوند، به صورت سه گزینه ای (الف، ب، ج) و یا جملات درست (الف)، نادرست (ب) یا ذکر نشده (ج)
  • پارت پنجم: در قسمت پنجم مهارت گرامر ارزیابی می شود. در این قسمت متنی با جاهای خالی وجود دارد و داوطلب باید پاسخ درست را از بین سه گزینه ای که در اختیار دارد، انتخاب کند.
  • پارت ششم: در این قسمت سوالات مربوط به سجنش دامنه لغات هستند و مهارت رایتینگ (نوشتاری) را ارزیابی می کنند. در این بخش 5 کلمه که مربوط به موضوعی خاص است، داده می شود و شما باید کلمه درست را انتخاب کنید و آن را با املای صحیح بنویسید و برای اینکه بتوانید کلمه درست را انتخاب کنید، حرف اول آن داده می شود و تعریف ساده ای نیز از آن ارائه می شود.
تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا
  • پارت هفتم: در قسمت هفتم، گرامر و دامنه لغات (Vocabulary) ارزیابی می شوند. در این بخش باید متن کوتاهی را بخوانید و به سوالاتی که در مورد آن پرسیده می شود، پاسخ بدهید. در متن، جاهای خالی وجود دارد که باید با کلمات مناسب و املای صحیح تکمیل شود.
  • پارت هشتم: در این بخش مهارت های ریدینگ و رایتینگ ارزیابی می شوند. شما باید ابتدا یک یا دو متن کوتاه را بخوانید و با استفاده از اطلاعات موجود در متن، فرم، اعلان و یا مطالب مشابه دیگری را تکمیل نمایید.
  • پارت نهم: در بخش آخر که مربوط به ارزیابی مهارت رایتینگ و نوشتاری است، باید متن کوتاهی با 25 تا 35 کلمه بنویسید. دستورالعمل سوال شما را راهنمایی می کند که چه نوع متنی باید بنویسید و متن خطاب به چه کسی باشد و باید شامل چه اطلاعاتی باشد.

بخش Listening آزمون KET

بخش Listening دومین بخش آزمون KET است و در 5 قسمت و 25 سوال، مهارت شنیداری داوطلب را ارزیابی می کند و این بخش 25 درصد نمره آزمون را تشکیل می دهد و مدت زمان انجام آن 30 دقیقه است و 8 دقیقه نیز زمان برای انتقال جواب ها به پاسخنامه در نظر گرفته شده است. در بخش شنیداری، فایل های صوتی به صورت تک گویی یا مکالمات دو نفره پخش می شود و سوالاتی در مورد آنها پرسیده می شود که از نوع چند گزینه ای، کامل کردن و مطابقت دادن هستند.

  • پارت اول: این قسمت شامل سوالات 1 تا 5 است و شما به 5 مکالمه کوتاه دو نفره گوش می دهید و باید در مکالمات، اطلاعاتی از قبیل قیمت، اعداد، زمان، تاریخ، مکان، جهات، اشکال، اندازه، آب و هوا و… را متوجه شوید، برای هر سوال سه گزینه به صورت تصاویر وجود دارد و باید گزینه صحیح را از بین تصاویر انتخاب کنید.
  • پارت دوم: در سوالات 6 تا 10 فایل صوتی از یک مکالمه طولانی تر پخش می شود و شما باید اطلاعاتی ساده در مورد موضوعاتی را متوجه شوید. شما باید پس از گوش دادن به فایل صوتی، لغات موجود در دو بخش را به هم وصل کنید.
  • پارت سوم: در این قسمت یک مکالمه غیر رسمی بین دو نفر پخش می شود و باید پس از گوش دادن به آن به 5 سوال 3 گزینه ای پاسخ بدهید.
تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا
  • پارت چهارم: در این قمست (سوالات 16 تا 20)، باید به یک فایل صوتی گوش کرده و برخی اطلاعات موجود در مکالمه را یادداشت کنید. این مکالمه اغلب در محیطی غیر رسمی مانند مغازه انجام می شود. با توجه به اطلاعاتی که در مکالمه شنیده اید باید یادداشت ها و اطلاعات سوال مانند اعداد، تاریخ و قیمت ها را تکمیل کنید.
  • پارت پنجم: این بخش از لیسنینگ مشابه بخش چهارم طراحی شده است، با این تفاوت که فایل صوتی پخش شده به صورت تک گویی یا یک پیغام ضبط شده است. پس از پایان آخرین پارت بخش لیسنینگ شما 8 دقیقه فرصت دارید تا جواب ها را به پاسخنامه منتقل کنید.

بخش Speaking آزمون KET

بخش اسپیکینگ آزمون KET به همراه دو اگزمینر و یک داوطلب دیگر و به صورت شفاهی انجام می شود و مدت زمان انجام آن 8 تا 10 دقیقه برای هر داوطلب است. این بخش مانند بخش لیسنینگ 25 درصد نمره آزمون را تشکیل می دهد. این بخش به صورت پرسش و پاسخ انجام یم شود و داوطلب برای موفقیت در بخش شفاهی باید در سطح متوسط بتواند به زبان انگلیسی گفتگو کند.

  • پارت اول: مدت زمان انجام این بخش حدود 5 تا 6 دقیقه است. یکی از اگزمنیرها با شما صحبت می کند و شما باید در مورد اطلاعات شخصی خود مانند نام و نام خانوادگی، محل زندگی، تاریخ تولد، شغل و… همچنین کارهای روزمره و علایقتان به انگلیسی صحبت کنید.
  • پارت دوم: مدت زمان انجام این بخش 3 تا 4 دقیقه است. در این بخش اگزمینر کارتی حاوی اطلاعات و تصاویر را به شما می دهد و باید با استفاده از آن به سوال و جواب بپردازید و با داوطلب دیگر صحبت کنید.

نمره دهی آزمون KET

آزمون KET از 100 تا 150 نمره دارد و در سیستم نمره دهی آزمون KET نمرات هر بخش براساس تعداد پاسخ ‌های درست و نادرست محاسبه می شود و هر بخش 50 نمره دارد و نمره نهایی از مجموع نمرات بخش های مختلف به دست می آید.

در مورد نمره دهی آزمون کت باید گفت، برخلاف آزمون تافل تضمینی و آیلتس که نمره رد یا قبولی ندارند و نمره قابل قبول از سوی سازمان یا دانشگاه مقصد تعیین می شود، آزمون KET نمره رد (Fail) یا قبولی (Pass) دارد و برای قبول شدن در این آزمون باید بتوانید نمره 120 و بالاتر را کسب کنید، با کسب نمره 120 تا 139 گواهینامه آزمون KET با سطح A2 و با کسب نمره 140 و بالاتر گواهینامه با سطح B1 را دریافت می کنید و مدت اعتبار آزمون KET دائمی است و با گذشت زمان اعتبار آن منقضی نمی شود.

برای موفقیت در آزمون کت باید نمونه سوالات و منابع آزمون KET را مطالعه کنید و برای آشنایی بیشتر با آزمون در کلاس های آمادگی آزمون کت و آزمون آزمایشی شرکت کنید، همچنین برای یادگیری زبان انگلیسی از روش های به روز و جدید مانند استفاده از اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید و هر روز به طور منظم زبان انگلیسی تمرین کنید، با استفاده از این 5 نکته مهم در آزمون کت می توانید در این آزمون نمره قبولی کسب کنید و با اعتماد به نفس بیشتر، برای یادگیری سطوح بالاتر زبان انگلیسی خود را آماده کنید.

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

اگر هر سوالی در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون KET و سایر آزمون های زبان انگلیسی ویژه مهاجرت از جمله آزمون OET تضمینی، آزمون تافل (تافل IBT و تافل IBT هوم ادیشن تضمینی)، آیلتس (آیلتس آکادمیک و جنرال)، آزمون پیرسون، آزمون دولینگو (Duolingo) و… دارید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

ووچـر آزمون KET مانند ووچر آزمون تافل و سایر آزمون های زبان بین المللی از طریق کارت های ارزی اعتباری قابل خرید می باشد ، متقاضیان می توانند در ارتباط با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا ضمن دریافت مشـاوره رایگان درباره شرایط و مراحل نحوه خرید ووچر، در کوتاه ترین زمان مناسبترین نتیجه را کسب نمایند.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون های زبان مهاجرت

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.