نرخ پذیرش دانشگاه ها (Acceptance Rates) در اپلای

۱ بازديد

نرخ پذیرش دانشگاه ها (Acceptance Rates) در اپلای

شرکتـ مهاجـرتی هومان ویـزا
تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

نرخ پذیرش دانشگاه ها (Acceptance Rates) در اپلای به تعداد دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه به تعداد کل متقاضیان تحصیل در آن دوره گفته می شود که این عدد به صورت درصد بیان می شود و هر دانشگاهی نرخ پذیرش مخصوص به خود را دارد و این عدد برای دانشگاه های مختلف متفاوت است.

مهاجرت تحصیلی

تحصیل در، دانشگاه ها، کالج ها و مراکز آموزشی کشورهای توسعه یافته با کیفیت آموزشی بالا و دریافت مدرک تحصیلی معتبر، زمینه را برای رسیدن به موفقیت های شغلی، علمی و همچنین داشتن زندگی بهتر برای دانشجویان خارجی هموار تر می کند، از این رو هر ساله تعداد زیادی از افراد در سراسر دنیا متقاضی ادامه ی تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر کشورهای پیشرفته اروپایی، آمریکایی و… هستند، بنابراین اقدام به مهاجرت تحصیلی به اروپا، آمریکا و غیره می کنند. اما باید به این نکته ی مهم اشاره کرد که مهاجرت تحصیلی برای همه ی افراد امکانپذیر نیست و متقاضیان باید دارای شرایط خاصی باشند که از سوی کشورها و دانشگاه های مقصد تعیین می شود و متقاضی مهاجرت تحصیلی ابتدا باید از قوانین و شرایط کشور مقصد در خصوص پذیرش دانشجویان خارجی آگاه شود و سپس اقدام به درخواست پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی بنماید.

مدارک اخذ پذیرش تحصیلی

برای مهاجرت تحصیلی به کشورهای دیگر باید برای اخذ ویزای تحصیلی کشور مقصد اقدام کنید و اولین قدم برای اخذ ویزای تحصیلی، دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر کشور مقصد می باشد و شما تا از دانشگاهی پذیرش تحصیلی نگیرید، نمی توانید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید.

شرایط و مدارک اخذ پذیرش تحصیلی با توجه به رشته و مقطع تحصیلی در دانشگاه های مختلف، متفاوت است، همچنین کشورهای هر یک برای اعطای ویزا قوانین خاص خود را دارد و با توجه به قوانین مهاجرت کشورهای مختلف شرایط و مدارک لازم نیز متفاوت خواهد بود. به طور مثال شرایط و مدارک و همچنین هزینه مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه برای ایرانیان با مهاجرت تحصیلی به اروپا و سایر کشورها متفاوت است.

تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا

به طور کلی مدارک مورد نیاز اپلای تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک تمکن مالی
  • داشتن مدرک زبان با نمره قابل قبول مانند آزمون تافل، دولینگو، آزمون آیلتس و…
  • داشتن برنامه ی تحصیلی (استادی پلن)
  • توصیه نامه تحصیلی (Recommendation Letter)
  • نامه ی پذیرش دانشگاه
  • کاورلتر (Cover Letter)
  • نداشتن وقفه تحصیلی طولانی یا گپ تحصیلی (study gap)
  • بیانه هدف (SOP)
  • مدرک آزمون ورودی دانشگاه مقصد با نمره قابل قبول مانند آزمون GRE تضمینی، آزمون IMAT، آزمون SAT و…

جهت دریافت مشاوره در خصوص آزمون های ورودی دانشگاه ها (آزمون تولک تضمینی، آزمون GMAT، آزمون ACT، آزمون UCAT، آزمون LSAT و…) برای اپلای تحصیلی با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا  تماس بگیرید.

نرخ پذیرش دانشگاه چیست؟

اگر شما هم یکی از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور هستید و می خواهید برای دریافت پذیرش تحصیلی اقدام کنید، حتما نرخ پذیرش دانشگاه به گوشتان خورده است. نرخ پذیرش دانشگاه ها (Acceptance Rates) در اپلای به تعداد دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه به تعداد کل متقاضیان تحصیل در آن دوره گفته می شود که این عدد به صورت درصد بیان می شود و هر دانشگاهی نرخ پذیرش مخصوص به خود را دارد و این عدد برای دانشگاه های مختلف متفاوت است.

باید بدانید نرخ پذیرش دانشگاه هایی که رتبه جهانی بالاتری دارند، عدد پایین تری است، یعنی این دانشگاه ها نسبت به متقاضیان تحصیل در دانشگاه به تعداد کمتری پذیرش تحصیلی اعطا می کند و دریافت پذیرش تحصیلی از این دانشگاه ها دشوارتر است.

نحوه محاسبه نرخ پذیرش دانشگاه ها

برای به دست آوردن نرخ پذیرش دانشگاه ها تعداد افراد پذیرفته شده برای تحصیل در دانشگاه مقصد را بر تعداد کل متقاضیان تقسیم کرده و عدد به دست آمده را به صورت درصد بیان می کنیم؛ به عنوان مثال اگر دانشگاهی دارای 20000 متقاضی باشد و 5000 دانشجو را بپذیرد، نرخ پذیرش آن 25 درصد است و اگر دانشگاه دیگری 10000 متقاضی داشته باشد و 5000 دانشجو را بپذیرد، نرخ پذیرش آن 50 درصد است.

نرخ پذیرش تاثیر مهمی در رتبه بندی دانشگاه ها دارد و هر چه تعداد افراد پذیرفته شده برای تحصیل در دانشگاه نسبت به تعداد کل متقاضیان کمتر باشد و در نتیجه نرخ پذیرش دانشگاه پایین باشد دانشگاه از اعتبار بالاتری برخوردار است، بنابراین دریافت پذیرش تحصیلی و ورود به دانشگاه هایی که نرخ پذیرش پایینی دارند بسیار دشوار است و مسیر مهاجرت تحصیلی را با چالش روبرو می کند.

عوامل موثر بر نرخ پذیرش دانشگاه ها

عوامل تاثیرگذار بر نرخ پذیرش دانشگاه ها (Acceptance Rates) برای اپلای عبارتند از:

  • اعتبار جهانی دانشگاه: هر چه دانشگاه ها رتبه جهانی بالاتری داشته باشند، تعداد دانشجوی کمتری را پذیرش می کنند و نرخ پذیرش پایینی دارند، به عنوان مثال دانشگاه MIT و کمبریج انگلستان که از دانشگاه های برتر جهان بشمار می روند به ترتیب دارای نرخ پذیرش 7.4 و 19 درصد هستند. البته برخی دانشگاه ها نیز با وجود اینکه از دانشگاه های برتر جهان هستند، اما نرخ پذیرش بالایی دارند، مانند دانشگاه ملبورن که با دارا بودن رتبه 14 جهانی، نرخ پذیرش 70 درصد را دارد و نرخ پذیرش این دانشگاه با توجه به رتبه جهانی آن نرخ بالایی محسوب می شود.
  • سیاست ‌های دانشگاه:برخی دانشگاه ‌ها بدون توجه به رتبه جهانی خود، دارای سیاست های خاصی برای پذیرش دانشجو هستند، از این رو هر ساله فقط به تعداد خاصی دانشجوی خارجی، پذیرش تحصیلی اعطا می کنند.
  • تجهیزات و امکانات دانشگاه: معمولا دانشگاه ها با توجه به میزان امکانات و تجهیزات تحصیلی که ارائه می دهند، دانشجو می پذیرند.
  • آزمون ‌های ورودی دانشگاه: دانشگاه هایی که برای پذیرش دانشجو، آزمون های ورودی دشواری برگزار می کنند، بنابراین کسب نمره لازم جهت اپلای تحصیلی برای متقاضیان دشوار می شود و این موضوع موجب پایین آمدن نرخ پذیرش دانشگاه می شود.
  • قوانین مهاجرت درکشور مقصد: اکثر کشورهای مهاجرپذیر، قوانین آسان تری برای اخذ ویزای تحصیلی دارند و این موضوع در نرخ پذیرش دانشگاه ها بدون تاثیر نمی باشد. در صورتی که قوانین سختگیرانه ای برای اخذ ویزای تحصیلی برای دانشجویان خارجی اعمال شود، این امر ممکن است موجب کاهش نرخ پذیرش دانشگاه شود.
تماس با شرکت مهاجرتی هومان ویزا
  • محبوبیت جهانی دانشگاه: یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در نرخ پذیرش دانشگاه، محبوبیت جهانی دانشگاه است. برخی دانشگاه ها به دلیل قدمت زیادی که دارند، در سطح جهانی معروف تر هستند و همین امر موجب محبوبیت آنها برای تحصیل می شود و دانشجویان بسیاری متقاضی تحصیل در این دانشگاه ها هستند، اما در مقابل دانشگاه هایی وجود دارند که با داشتن رتبه برتر جهانی و کیفیت بالای آموزشی و ارائه به روزترین امکانات و تجهیزات تحصیلی به دلیل اینکه معروف نیستند، درخواست پذیرش تحصیلی کمتری دریافت می کنند و این موضوع در نرخ پذیرش آنها تاثیر می گذارد.

دسته بندی نرخ پذیرش دانشگاه ها

با توجه به میزان دشواری اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های مختلف، نرخ پذیرش دانشگاه ها برای اپلای تحصیلی به 6 دسته تقسیم می شود.

نرخ پذیرش دانشگاه

میزان دشواری اخذ پذیرش تحصیلی

80 تا 100 درصد

آسان

70 تا 80 درصد

نسبتا آسان

50 تا 70 درصد

متوسط

30 تا 50 درصد

نسبتا دشوار

10 تا 30 درصد

دشوار

کمتر از 10 درصد

بسیار دشوار

با توجه به آنچه در جدول بالا مشاهده کردید، هر چه نرخ پذیرش دانشگاه بالاتر باشد، شانس بیشتری برای اخذ پذیرش تحصیلی خواهید داشت و نرخ پذیرش دانشگاه تاثیر مستقیم در اخذ پذیرش تحصیلی دارد و دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه هایی که نرخ پذیرش پایین تری دارند دشوار است و ممکن است موفق به دریافت پذیرش تحصیلی نشوید.

تاثیر نرخ پذیرش دانشگاه در اپلای تحصیلی

پایین یا بالا بودن نرخ پذیرش دانشگاه ها در اپلای تحصیلی هر یک مزایا و معایبی دارند. دانشگاه هایی که نرخ پذیرش تحصیلی بالایی دارند با شرایط آسان تری به متقاضیان، پذیرش تحصیلی اعطا می کنند و دانشجویان خارجی با شرایط راحت تری می توانند موفق به اخذ پذیرش تحصیلی در رشته مورد نظر بشوند و به این ترتیب از طریق تحصیل به کشور مورد علاقه خود مهاجرت کنند و تحصیل در دانشگاه یکی از روش های آسان برای مهاجرت به کشور مقصد باشد.

اما دانشگاه هایی که نرخ پذیرش پایینی دارند، برای اعطای پذیرش تحصیلی به دانشجویان خارجی شرایطی را تعیین می کنند که می توان گفت فقط افراد نخبه با سوابق تحصیلی خیلی خوب می توانند از این دانشگاه ها پذیرش تحصیلی دریافت کنند. دانشجویان نخبه می توانند با اخذ پذیرش تحصیلی، بورسیه تحصیلی دریافت کنند و با هزینه کم یا به صورت رایگان در برترین دانشگاه های دنیا تحصیل کنند. مدرک این دانشگاه ها در سطح بین المللی اعتبار دارد و داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه ها با اعتبار بالای جهانی تضمین کننده آینده شغلی دانشجویان خواهد بود، چرا که با داشتن مدرک معتبر و سابقه علمی خوب، شانس استخدام در شرکت ها، سازمان ها، دانشگاه ها و مراکز علمی معتبر با مزایا و درآمد بالا افزایش می یابد.

آیا دانشگاه ها با پذیرش بالا عملکرد خوبی ندارد؟

همان طور که پیشتر نیز گفته شد، نرخ پذیرش دانشگاه ها به عوامل مختلفی بستگی دارد و بالا بودن نرخ پذیرش دانشگاه لزوما به دلیل پایین بودن کیفیت آموزشی و یا پایین بودن رتبه جهانی دانشگاه نیست، به طور مثال دانشگاه لاتروب استرالیا دارای نرخ پذیرش 100 درصد است، اما این دانشگاه یکی از دانشگاه های برتر استرالیا و جهان بشمار می رود و از اعتبار بالایی برخوردار است، بنابراین اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه آسان است و با دارا بودن سایر شرایط برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا مانند داشتن مدرک زبان معتبر از جمله مدرک آزمون تافل تضمینی و آیلتس با نمره بالا، تمکن مالی، نداشتن وقفه طولانی و گپ تحصیلی و… می توانید در این کشور به تحصیل در مقاطع دانشگاهی بپردازید.

نرخ پذیرش دانشگاه های آمریکا

نرخ پذیرش دانشگاه‌ های آمریکا با توجه به عوامل تاثیرگذار در نرخ پذیرش، مانند رشته و مقطع تحصیلی، قوانین دانشگاه مقصد در پذیرش دانشجویان خارجی، امکانات دانشگاه و… بسیار متغیر است، اما به طورکلی دانشگاه های برتر مانند هاروارد، پرینستون و ییل نرخ پذیرش بسیار پایین و کمتر از 10 درصد دارند و دانشگاه های دولتی یا دانشگاه هایی که رقابت تحصیلی کمتری دارند، نرخ پذیرش بالاتری دارند. درخواست پذیرش تحصیلی از دانشگاه هایی که نرخ پذیرش بالایی دارند، شانس شما را برای اخذ پذیرش تحصیلی و مهاجرت تحصیلی به آمریکا افزایش می دهد، در حالی که برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه هایی که نرخ پذیرش پایینی دارند، شانس کمتری خواهید داشت و ممکن است به اهداف مهاجرتی و تحصیلی خود دست پیدا نکنید.

لیست دانشگاه های آمریکا که بالاترین نرخ پذیرش را دارند.

دانشگاه

نرخ پذیرش

دانشگاه وبستر

100%

دانشگاه میسی سیپی

98%

دانشگاه یوتا

96%

دانشگاه کنتاکی

94%

دانشگاه ایالتی نیویورک

93%

دانشگاه کلورادو

91%

دانشگاه آریزونا

85%

لیست دانشگاه های آمریکا که پایین ترین نرخ پذیرش را دارند.

دانشگاه

نرخ پذیرش

دانشگاه فناوری کالیفرنیا

3%

دانشگاه استنفورد

4%

دانشگاه هاروارد

4.6%

دانشگاه MIT

4.8%

دانشگاه پرینستون

5%

دانشگاه شیکاگو

5.4%

دانشگاه پنسیلونیا

5.8%

دانشگاه کلمبیا

6.15%

دانشگاه ییل

6.3%

دانشگاه بروان

7.1%

دانشگاه دوک

8%

نرخ پذیرش دانشگاه های استرالیا

نرخ پذیرش دانشکاه های استرالیا مانند سایر دانشگاه ها متغیر است. در ادامه به برخی دانشگاه های استرالیا که دارای بالاترین و پایین ترین نرخ پذیرش هستند اشاره می کنیم.

لیست دانشگاه های استرالیا که بالاترین نرخ پذیرش دانشجو را دارند.

دانشگاه

نرخ پذیرش

دانشگاه لاتروب

100%

دانشگاه باند

91%

دانشگاه نیوکاسل

87%

دانشگاه نیوانگلند

80%

دانشگاه جیمز کوک

79%

دانشگاه کانبرا

78%

دانشگاه تاسمانیا

75%

دانشگاه دیکن

75%

دانشگاه آدلاید

73%

دانشگاه مرداک

70%

دانشگاه ملبورن

70%

دانشگاه فناوری سوینبرن

70%

لیست دانشگاه های استرالیا که پایین ترین نرخ پذیرش دانشجو را دارند.

دانشگاه

نرخ پذیرش

دانشگاه فناوری سیدنی

19%

دانشگاه RMIT

22%

دانشگاه نیو ساوت ولز

30%

دانشگاه سیدنی

30%

دانشگاه ولونگوگ

30%

دانشگاه سیدنی غربی

30%

نرخ پذیرش دانشگاه های کانادا

لیست دانشگاه های کانادا که بالاترین نرخ پذیرش دانشجو را دارند.

دانشگاه

نرخ پذیرش

دانشگاه کوئینز

89%

دانشگاه رجاینا

85%

دانشگاه متروپولیتین

80%

دانشگاه نیوبرانزویک

79%

دانشگاه کنکوردیا

78%

دانشگاه ویندزور

70%

دانشگاه براک

70%

لیست دانشگاه های کانادا که پایین ترین نرخ پذیرش دانشجو را دارند.

دانشگاه

نرخ پذیرش

دانشگاه کارلتون

21%

دانشگاه یورک

27%

دانشگاه اوتاوا

42%

دانشگاه تورنتو

43%

دانشگاه مک گیل

49%

همان طور که گفته شد، مدرک آزمون زبان معتبر یکی از مهمترین مدارک اپلای تحصیلی است، بنابراین اولین قدمی که برای دریافت پذیرش تحصیلی باید انجام دهید، شرکت در آزمون زبان ویژه مهاجرت تحصیلی و اخذ مدرک زبان با نمره بالا است. برای کسب اطلاعات کامل در مورد نحوه ثبت نام و شرکت در آزمون های زبان ویژه مهاجرت از جمله آیلتس آکادمیک، آزمون دولینگو (Duolingo)، آزمون تافل (تافل IBT، تافل IBT هوم ادیشن تضمینی) و… دارید با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید…

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت تحصیلی قدم اول استفاده از مشـاوره های تخصصی و تمـاس با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای تهیه و خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمـون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

مهاجرت تحصیلی موفق نیازمند دریافت آخرین اخبار و اطلاعات از دانشگاه، جایگاه شغلی و یا مقصد مورد نظر است، متقاضیان با مشاوره از کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا می توانند از دانش به روز در این باره بهره مند شوند.

لینک های کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

آزمون های زبان مهاجرت

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.